Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies. Lær mere

FAQ (For kandidater)

Få svar på de oftest stillede spørgsmål vedrørende opsætning af din profil, hvordan Casefair fungerer og meget andet.

Oprettelse af profil

  • Det kunne næsten ikke være nemmere! Du trykker på ”opret profil” øverst i højre hjørne og vælger ”jeg søger job”. Herefter bliver du bedt om at indtaste nogle få oplysninger, og din profil er nu oprettet. Du kan også vælge oprette en profil med Facebook. Med et par enkelte klik er din profil oprettet, og den bliver automatisk udfyldt med navn, billede og kontaktoplysninger. Alle oplysninger kan rettes på siden ”min profil”.
  • Det er til hver en tid gratis at oprette en profil på Casefair.
  • I dag kan du kun logge ind via Facebook. Vi arbejder på, at det på sigt også bliver muligt at logge ind via LinkedIn.
  • Opretter du en profil manuelt bliver du bedt om at indtaste dit fulde navn, alder og køn samt nødvendige kontaktoplysninger.

Besvarelse af case

  • Der findes mange forskellige typer af cases og derfor lige så mange forskellige besvarelser. Det er op til den enkelte virksomhed at angive, hvad de forventer besvarelsen skal indeholde. Tidsforbruget bør ikke overskride den tid du i forvejen ville afsætte til at skrive en god motiveret ansøgning. Du skal under ingen omstændigheder aflevere en afhandling eller rapport.
  • Virksomheden angiver det filformat din besvarelse ønskes afleveret i. De typiske filformater er Word, Excel, PowerPoint og PDF. Din besvarelse afleveres ved at klikke på ”indsend besvarelse” på det givne opslag. Herefter bliver du bedt om at uploade din fil, eventuelt downloade casen til dit case-cv og indtaste kontaktoplysninger. Hvis ansøgningen afsluttes hos Casefair skal du ikke gøre andet end at indsende din besvarelse, men hvis ansøgningen derimod afsluttes hos virksomheden bliver du linket direkte videre til deres interne HR-system for at færdiggøre processen.
  • Når du indsender din besvarelse vil modtager virksomheden blive tildelt adgang, dog kun de medarbejdere som er tilknyttet den givne stilling. Hvis du vælger at tilføje besvarelsen til dit case-cv giver du automatisk andre virksomheder blive tildelt adgang til din løsning.
  • Den enkelte virksomhed står selv for at give svar ud til alle ansøgere. Du kan som udgangspunkt forvente at modtage svar på din oplyste mail.

Case-CV

  • Hos Casefair har du mulighed for at lave et personligt case-cv på din profil, som giver virksomhederne adgang til at se dit tidligere arbejde. På den måde kan du forbedre dine chancer for at blive bemærket. Når du indsender din casebesvarelse bliver du spurgt, om du vil tilføje den til dit case-cv. Du kan altid fjerne casebesvarelsen, hvis du fortryder, eller tilføje den senere.
  • På nuværende tidspunkt er det kun de virksomheder, hvor du har søgt job, som har adgang til din profil og dit case-cv. Dit case-cv vil derfor ikke være synligt overfor de virksomheder, hvor du endnu ikke har søgt et job.
  • Du har enten mulighed for at tilføje din case til dit case-cv, når du indsender din besvarelse, eller ved at gå ind på din profil og klikke på ”rediger”. Hvis du endnu ikke har indsendt en besvarelse, har du ikke mulighed for at tilføje en case til dit case-cv.
  • Du kan til hver en tid slette en case på dit case-cv ved at gå ind på din profil og klikke på ”rediger”.

Generelt

  • Du kan ændre dit kodeord når du er logget ind ved at klikke på dit profilbillede øverst i højre hjørne. Vælg ”indstillinger” og derefter ”adgangskode”. Skriv dit nye kodeord og bekræft ændringerne.
  • Nej. Dine oplysninger bliver ikke delt med Facebook.
  • Vælg ”indstillinger” og derefter ”slet profil”. Angiv din e-mail og bekræft sletningen af din profil.